Η πανδημία του κορονοϊού αλλά και τα περιοριστικά μέτρα, μας ανάγκασαν να μελετήσουμε περιβαλλοντικά προβλήματα που αφορούν το σχολείο μας, να προτείνουμε λύσεις και να κάνουμε δράσεις που θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού. Έτσι για την φετινή χρονιά αποφασίσαμε να μελετήσουμε το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων στο σχολείο μας, να εντοπίσουμε πιθανές αιτίες αυτού του προβλήματος, αλλά και να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές του σχολείου μας.
Για να το πετύχουμε αυτό προχωρήσαμε σε συνέντευξη του διευθυντή του σχολείου μας αλλά και στην διεξαγωγή ερωτηματολογίου, το οποίο συμπληρώθηκε ηλεκτρονικά από τους μαθητές, εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό του σχολείου μας.
Συνέντευξη Διευθυντή Γυμνασίου Κοκκινοχωρίων Πάνου Ιωάννου
Ο κ. Ιωαννίδης μας ανάφερε ότι ένα από τα πρώτα προβλήματα τα οποία του είχαν κάνει μεγάλη εντύπωση όταν πρωτοήρθε στο σχολείο, ήταν το γεγονός ότι συναντούσε παντού σκουπίδια (έξω από τους καλάθους). Γι΄ αυτό το σχολείο προσπάθησε να φροντίσει να ελαχιστοποιηθεί το φαινόμενο αυτό με τα σκουπίδια, με διάφορους τρόπους. Ένας από αυτούς ήταν ο διαγωνισμός καθαριότητας. Γενικά η πρώτη εντύπωση ήταν πολύ αρνητική, όμως τα πράγματα φέτος δείχνουν να είναι καλύτερα, και αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι την περσινή χρονιά υπήρχαν μαθητές που δεν ακολουθούσαν τους κανονισμούς του σχολείου.
Ο ίδιος όταν δει κάποιο μαθητή να πετάει σκουπίδια κάτω, του κάνει αμέσως παρατήρηση, λέγοντάς του να τα πετάξει στον κάλαθο και θα τον συμβουλέψει ανάλογα.
Πιστεύει ότι υπάρχουν αρκετοί κάλαθοι απορριμμάτων στο χώρο του σχολείου μας, και θεωρεί ότι το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος οφείλεται στην έλλειψη συνείδησης μερικών μαθητών και πιστεύει πως αυτό, ξεκινά από το σπίτι. Μας ανάφερε ότι ένα από τα καθήκοντα της οικογένειας είναι να καλλιεργήσει και στα παιδιά την ευθύνη να μην πετούν τα σκουπίδια τους κάτω. Κάποτε η οικογένεια και το σχολείο ήταν οι κύριοι φορείς κοινωνικοποίησης των ανθρώπων. Δυστυχώς όμως σήμερα, έχουν παύσει και οι δύο αυτοί φορείς να έχουν το ρόλο που είχαν στο παρελθόν. Έχουν αντικατασταθεί από άλλους φορείς με μεγαλύτερη ισχύ, όπως τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και το διαδίκτυο.
Όταν ο ίδιος δει σκουπίδια στον δρόμο, στην αυλή ή στο πεζοδρόμιο, προβληματίζεται αφάνταστα, αλλά τα μαζεύει ο ίδιος και τα πετάει στον κάλαθο. Φυσικά λόγω της κατάστασης που επικρατεί σήμερα με την πανδημία, φοβάται να τα αγγίξει, αφού δεν μπορεί να γνωρίζει ποιος τα πέταξε.
Στην ερώτηση που κάναμε στον κ. Ιωαννίδη, για το πως ο ίδιος διαχειρίζεται τα σκουπίδια στο σχολείο ή στο σπίτι του, μας απάντησε ότι στο σπίτι του υπάρχει ανακύκλωση για τα πλαστικά, χαρτί και αλουμίνιο και ότι έχουν ειδικό κάδο ανακύκλωσης για να τα πετάνε. Αν κρατά μικρά σκουπίδια και δεν υπάρχει κάλαθος απορριμμάτων κοντά του, θα το βάλει στην τσέπη του και όταν βρει κάλαθο θα το πετάξει εκεί. Αν δεν υπάρχει κάλαθος θα περιμένει μέχρι να πάει σπίτι του για να το πετάξει εκεί. Στο αυτοκίνητο κάνει το ίδιο, ενώ όταν δει ένα αυτοκίνητο να ανοίγει το τζάμι του και να ρίχνει σκουπίδια, μπορεί να πάρει τηλέφωνο και την αστυνομία.
Τέλος, πιστεύει ότι για να μειώσουμε τα σκουπίδια στο σχολείο μας, θα μπορούσαμε να τοποθετήσουμε περισσότερους κάδους απορριμμάτων στους χώρους του σχολείου, αλλά θεωρεί ότι πιο σημαντικό είναι να γίνει καλύτερη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών του σχολείου, καθώς το πρόβλημα ξεκινά από τους ίδιους τους μαθητές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου